لامپ ضد انفجار چیست؟

استفاده از چراغ های ضد انفجار در محیط هایی که احتمال وقوع انفجار و آتش سوزی در آن وجود دارد بسیار حیاتی است این مکان ها می توانند محیط هایی مانند معادن و یا مکان هایی با احتمال نشت گاز و بخارات بالقوه انفجاری باشند. کارمندان در این نوع از محیط های کاری دائما در معرض خطر انفجار و آتش سوزی خواهند بود و استفاده از تجهیزات نامناسب در این محیط ها می تواند حادثه های جبران ناپذیری را به وجود بیاورد، چراغ های ضد انفجار برای چنین محیط هایی طراحی شده اند، اما لامپ ضد انفجار چیست؟

لامپ ضد انفجار چیست؟

یک چراغ ضد انفجار معمولا از یک لنز یا شیشه به شدت مقاوم ساخته شده و درون یک قاب ضخیم از جنس فولاد یا آلومینیوم قرار گرفته است، این مجموعه می تواند در شرایط سخت کار کند و با جلوگیری از ترک خوردگی از بروز انفجار در مکان هایی که مستعد آتش سوزی و انفجار هستند جلوگیری کند.
لامپ های ضد انفجار با جلوگیری از احتراق گازهای قابل اشتعال و بخارات موجود در محیط، خطر انفجار را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد. از طرفی با توجه قانون ملی برق (NEC) که از طرف انجمن ملی حفاظت از آتش سوزی منتشر شده است، در تمامی مکان های مستعد انفجار و آتش سوزی باید از لامپ های ضد انفجار استفاده شود.

ویژگی های لامپ های ضد انفجار

–        دوام و مقاومت بالا: دوام بالای چراغ های ضد انفجار سبب کاهش هزینه های مربوط به نگهداری، تعویض و تعمیر وسایل روشنایی مورد استفاده در محل کار خواهد شد.
–        قابلیت حمل: به لطف ساخته شدن از یک قاب قوی تر و لنزهای شیشه ای ضخیم تر ، چراغ های ضد انفجار در برابر لرزش بسیار مقاوم هستند. این امر امکان تحرک بیشتر را فراهم می کند زیرا چراغ های ضد انفجار می توانند از یک مکان به مکان دیگر توسط لیفتراک یا سایر وسایل حمل و نقل منتقل شوند بدون اینکه خطر آسیب دیدن وجود داشته باشد.
–        راندمان بیشتر: نصب چراغ های LED ضد انفجار به شما امکان می دهد تا در هزینه های بهره برداری و تولید صرفه جویی کنید.
–        تولید گرمای کمتر: چراغهای LED ضد انفجار به لطف ویژگیهای صرفه جویی ، گرمای کمتری نیز منتشر می کنند از طرفی این امر احتمال ایجاد جرقه ها را نیز کاهش می دهد.

کلمات کلیدی: لامپ های ضد انفجار- چراغ های ضد انفجار- لامپ ضد انفجار – چراغ ضد انفجار

برچسب ها :

نظرات کاربران

چهار × چهار =