دیتاپروژکتور چیست؟

می توان گفت با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ارائه مطالب در سخنرانی ها ، کلاس های درس و موارد مشابه به صورت سنتی کاملا منسوخ شده و جای خود را به دیتاپروژکتور ها داده اند، دیتاپروژکتور یا ویدئو پروژکتور دستگاهی است که با اتصال آن به در گجت هایی مثل رایانه و دوربین ها می توان تصاویری در ابعاد بزرگتر ایجاد کرد در ادامه سعی می کنیم به معرفی دیتاپروژکتور و ویژگی های اصلی آن بپردازیم.

دیتاپروژکتور چیست؟

دیتاپروژکتورها که با نام هایی همچون ویدئو پروژکتور و پروچکشن نیز شناخته می شوند دستگاهایی هستند که از دو پارامتر اصلی به نام های لنز و لامپ تصویر تشکیل شده اند و بسته به ورودی های مورد پشتیبانی در آن ها می توان دستگاهایی مثل کامپیوتر، دوربین های عکاسی و فیلم برداری و انواع پلیرها را به آن متصل نمود و به این وسیله تصاویری در سایزهای بزرگتر بر روی پرده ایجاد نمود، پروژکتور ها انواع مختلفی دارند و بسته به تکنولوژِی و ویژگی های موجود نسبت به هم دارای برتری هایی هستند.

تکنولوژی های استفاده شده در ویدئو پروژکتور

تکنولوژی LCD : در پروژکتورهایی با این تکنولوژی از سه ال سی دی استفاده می شود که هرکدام از آنها یکی از رنگ های قرمز، سبز و آبی را تولید می کنند و به این وسیله می توانند با تغییرات بسامد نوری تصاویر را روی پرده نمایش بازسازی نمایند.
تکنولوژیِ DLP : در این تکنولوژِ از تعداد زیادی آینه میکروسکوپی استفاده می شود و با جلو و عقب شدن این آینه ها و سه رنگ آبی و قرمز و سبز تصاویر روی پرده نمایش حاصل می شوند.

مزایای تکنولوژِی LCD و DLP نسبت به یکدیگر

پروژکتورهایی با تکنولوژی LCD تصاویری روشن تر و پر رنگ تر نسبت به تکنولوژِی DLP تولید می کنند و از طرفی تصاویر تولید شده به نسبت وضوح و دقت بیشتری دارند.
در پروژکتورهایی با این تکنولوژِی به دلیل تعداد کمتر قطعات شاهد وزن کمتر و طول عمر بیشتری نسبت به پروژکتورهایی با تکنولوژی LCD هستیم، همچنین این پروژکتور ها تصاویری شفاف تر و با کنتراست بیشتر ارائه می دهند.

برچسب ها :

نظرات کاربران

16 − هشت =