پنل ال ای دی

پنل ال ای دی یکی از رایج­ترین و کاربردی­ترین محصولات ال ای دی محسوب می­شود که برای روشن کردن محیط اطراف خود از تکنولوژی خاص و متفاوتی استفاده می­کند. این پنل­ ها در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی در صنعت روشنایی داشته‌اند و پیشرفت‌های زیادی کرده ­اند. تا جایی که امروزه پنل های ال ای دی از جدیدترین محصولات استفاده شده در صنعت روشنایی به حساب می­ آیند.به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب انواع متنوع این پنل ­ها و مزایای استفاده از آن­ها را مورد بررسی قرار بدهیم.

آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

پادکست پنل ال ای دی

 

پنل ال ای دی

 

پنل ال ای دی چیست؟

تکنولوژی ال ای دی یک تکنولوژی خاص، متفاوت و مدرن است که از آن برای روشن کردن محیط و فضاهای مختلف استفاده        می­شود. نام این تکنولوژی از عبارت Light Emitting Diode به معنای دیود پخش­ کننده نور گرفته شده است. پنل های ال ای دی نیز یکی از محصولات تولید شده با این تکنولوژی به شمار می­ آیند که به تازگی تولید و روانه بازار شده­ اند.

این پنل­ ها به واسطه نور یکنواخت، نرم، شکل ظاهری و طراحی مدرن، ساده و زیبا از محبوبیت بسیار بالایی در بسیاری از تمامی کشورهای جهان برخوردار شده­ اند. برای ساخت پنل های ال ای دی از تراشه­ های بیشتری در مقایسه با لامپ‌های ساخته شده با تکنولوژی ال ای دی استفاده می­شود. به همین دلیل توانایی بسیار بالایی برای تولید نور دارند و از این نظر یک منبع روشنایی مناسب به حساب می‌آیند.

علاوه بر این مصرف انرژی توسط این پنل بسیار پایین است و باعث کاهش یافتن هزینه نورپردازی می­شود. توانایی تولید نور بالا و کاهش هزینه مصرفی، این محصولات را به جایگزینی مناسب برای لامپ­ های رشته‌ای و فلورسنت­ ها تبدیل کرده است.

اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی

میخواهیم جز به جز پنل های ال ای دی را بررسی کنیم و با آن ها آشنا شویم.

  • قاب: اغلب پنل های ال ای دی دارای قاب آلومینیومی هستند، همانطور که میدانید آلومینیوم بسیار سبک است و اجازه ی خروج گرما یا نور را نمی دهد. برای کاهش هزینه ها برخی از تولید کنندگان پنل ال ای دی قاب آن ها را با پی وی سی نیز طراحی می کنند.
  • تراشه: مهم ترین قسمت پنل همیت تراشه ها هستند که نور تولید می کنند، اگر تراشه ها نباشند نوری نیز وجود ندارد.
  • صفحه هدایت کننده نور: این صفحه ها هستند که کیفیت نور خروجی و میزان انتشار نور را تنظیم می کنند.
  • دیفیوز: این قسمت نیز وظیفه ی انتشار یکنواخت و با کیفیت نور را به همه جهات بر عهده دارد؛ دیفیوز مقابل پنل تعبیه شده و نور را به تمام قسمت ها توزیع می کند.
  • صفحه تاباننده نور: یکی از ویژگی های صفحه بازتابنده نور این است که میتواند تا ۹۰ درصد نور را منعکس کند، خاصیت بک لایت بودن پنل ها به این صفحه مربوط میشود. این صفحه از لایه ای از مواد نانوتکنولوژی ساخته شده است که سبب بهبود توزیع نور میشود.
  • درایور پنل ال ای دی سقفی: وظیفه ی این بخش ایجاد امکان جریان یکنواخت و استاندارد است.

کاربرد پنل ال ای دی

پنل های ال ای دی برای محیط های کارگاهی و بزرگ که نیاز دارند نور کافی داشته باشند بسیار کاربردی هستند زیرا این پنل ها علاوه بر اینکه قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با سایر ابزارهای روشنایی دارند برق بسیار کمتری نیز مصرف می کنند، نور را به خوبی و به صورت یکنواخت منتشر می کنند و با توجه به کیفیت بالای ساخت آن ها و قاب مقاوم، خرید آن ها کاملا مقرون به صرفه است.

 به همین دلیل است که امروزه در اغلب محیط هایی که پر تردد هستند و احتیاج به نور زیادی دارند مثل: کارگاه ها، مراکز دولتی، مراکز فروش، تالارها، بیمارستان ها، بانک ها، ایستگاه مترو، پارکینگ ها، ایستگاه راه آهن، پایانه های مسافربری درون و بیرون شهری و … از پنل های ال ای دی استفاده میشود.

پنل ال ای دی در محیط های پر تردد به صورت چهار طرفه نصب میشوند تا همه جهات نور کافی داشته باشند و با توجه به اینکه قاب این پنل ها بسیار مقاوم است و به زیبایی نیز طراحی شده اند گزینه بسیار مناسبی برای جایگزین کردن آن ها با لامپ های معمولی و فلوئورسنت هستند.

بیشتر بخوانیم : پروژکتور ال ای دی

مزایای استفاده از پنل های اِل ای دی

عمر بالا، مصرف انرژی کمتر، نور نرم و یکدست و بدون خیرگی از مهمترین ویژگی ­های این پنل ها محسوب می­شود. با این حال این پنل­ ها در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای یا حتی فلورسنت­ ها از مزایای متعددی برخوردار هستند که از جمله آن­ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نازکی ضخامت این پنل ها نصب و استفاده از این محصولات را در مکان‌های مختلف امکان­ پذیر کرده است.
  2. در کنار این پنل­ ها می­ توان از تجهیزات جانبی مخصوصی استفاده کرد که باعث افزایش یافتن روشنایی نور آن­ها می­شود.
  3. استفاده از پنل های ال ای دی برای سلامتی انسان مشکلی ایجاد نمی‌کند و محیط زیست را آلوده نمی­کند. این در حالی است که برای ساخت لامپ­ های کم مصرف از جیوه و برخی گازهای سمی استفاده می­شود که برای سلامتی مضر هستند و باعث آلودگی محیط زیست می­شوند.
  4. این پنل آلودگی صوتی ایجاد نمی­کند. در حالی که برخی از چراغ­ های رشته­ ای یا کم­ مصرف با گذشت زمان وز وز می­کنند.
  5. گرمای تولید شده توسط لامپ­ های رشته ­ای یا کم­ مصرف باعث تجمع و گردش حشرات به دور آن­ها می­شود. در صورتی که این پنل ها گرمای بسیار کمی تولید می­کند و حشرات خیلی کمتری را به سوی خود جذب می‌کند.

پنل ال ای دی

پنل ال ای دی

انواع پنل ال ای دی

این پنل متناسب با نیاز و سلیقه افراد جامعه در طرح‌ها و انواع مختلفی تولید می­شوند که از جمله آن­ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پنل LED مربعی و مستطیلی

طراحی و ساخت این پنل LED به صورت مربع و مستطیل است و به صورت معمول در ابعاد ۳۰*۳۰، ۶۰*۹۰، ۶۰*۳۰، ۱۲۰*۳۰ تولید    می­شوند. از نمونه­ های این نوع پنل می­توان به پنل­ های آسمان نما به شکل مربع یا مستطیل اشاره کرد.

  1. پنل LED دایره‌ای

پنل دایره­ای ال ای دی در ابعاد کوچک و بزرگ تولید می­شوند. به صورت معمول نصب آن­ها با ابعاد بزرگ به صورت معلق انجام می‌شود و نصب ابعاد کوچک دایره­ ای به صورت روکار یا توکار صورت می‌گیرد. از این نوع پنل LED می­توان در مکان­ های مختلف نظیر اتاق­ خواب، راهرو، راه ­پله، بیمارستان و … استفاده کرد.

  1. پنل LED Edge light

پنل Edge light از محبوب­ ترین و رایج ­ترین پنل­ های استفاده شده به حساب می­آید که طراحی و ساخت آن به گونه ­ای است که منبع نور آن در اطراف پنل قرار داده شده است. به صورتی که نور از کنار پنل پخش و از سطح آن خارج می­شود.

  1. پنل Back light

منبع نور این پنل در پشت آن قرار داده شده است و به عنوان پنل­هایی با عمق نصب بیشتر شناخته می­شوند. نور این پنل LED به صورت مستقیم از سطح آن پخش می‌شود.

  1. پنل سه حالته دو رنگ

پنل های ال ای دی سه حالته دورنگ نسل جدیدی از پنل­ های LED محسوب می‌شوند و به واسطه خاموش و روشن کردن کلید می­توان رنگ آن را تغییر داد برای ساخت پنل LED سه حالته دو رنگ از تکنولوژی تراشه SMD استفاده شده است. به همین دلیل این پنل از طول عمر بالاتری در مقایسه با لامپ‌های هالوژنی برخوردار است.

انواع پنل ال ای دی سقفی

پنل سقفی نوعی از پنل های های ال ای دی هستند که برای روشنایی فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند و با وجود آن ها استفاده از چراغ های سقفی معمولی فلورسنت توجیه منطقی ندارد، زیرا این پنل های سقفی فضای داخل را به خوبی روشنایی بخشیده و با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازدهی را دارند.

قاب آلومینیومی قرار گرفته دور این پنل های سقفی باعث جلوگیری از نشت نور میشود.

اگر بخواهیم مزیت های پنل های ال ای دی سقفی را بدانیم باید به این موارد اشاره کنیم:

  • مهم ترین مسئله که در حال حاضر اهمیت دارد صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص برق است و پنل های سقفی ال ای دی به خوبی این صرفه جویی را ممکن می سازند.
  • پنل سقفی قابل تنظیم است و قابل ارتقا می باشد و تنظیم کردن آن ها نیز کار سختی نیست. برای ارتقا آن ها نیازی به تغییر شبکه سیم کشی و اتصالات برق نیست تنها کافی است این پنل ها را جایگزین پنل های قبلی کنید.
  • پنل های ال ای دی سقفی در مقایسه با چراغ های معمولی طول عمر بیشتری دارند.
  • این پنل ها سازگار با شوک برق نیز هستند.
  • این پنل ها بسیار متنوع هستند و انعطاف بالایی نیز برای تغییر دارند تنها نکته ای که باید در نظر داشت این است که برای نصب این پنل ها عمق کافی وجود داشته باشد و تهویه آن نیز مناسب باشد.
  • برخلاف لامپ های قدیمی که نور را در یک نقطه متمرکز می کردند این نوع چراغ ها بدون ایجاد خیرگی و یا آزار دادن چشم همه ی سطح را ب صورت یکنواخت روشن می کنند.

پنل های سقفی ال ای دی در محیط های مرطوب مثل استخر و پارکینگ همچنان به کار خود ادامه می دهند زیرا دارای کد IP مناسب هستند.

پروژکتور ال ای دی - چراغ قوه

بیشترین سوالات سرچ شده در گوگل

  • آیا پنل های LED خوب هستند؟
در ویدئو ، در عین حال ، پنل های LED اساساً ضروری هستند ، زیرا شما همیشه به نورپردازی احتیاج دارید و بدیهی است که نمی توانید با فلاش کنار بیایید. این که آیا سعی می کنید سایه ها را بلند کنید ، یک نور کلیدی متعادل رنگ اضافه کنید یا حتی جلوه های پویا ایجاد کنید ، بهترین پانل های نور LED راهی برای این کار هستند.
  • صفحه تخت LED چیست؟

چراغ های صفحه تخت LED نورپردازی داخلی بسیار کم مصرف هستند. پنل های تخت ، به طور کلی ، بیشتر از لبه روشن هستند ، که باعث می شود آنها بطور فوق العاده نازک شوند ، و به آنها اجازه می دهد در فضاهای پلنوم کم عمق بسیار خوب کار کنند.

  • پنل های LED از چه چیزی ساخته شده اند؟

یک پنل نور LED از اکریلیک PMMA با سلول های شفاف درجه نوری ساخته شده است ، حاوی یک ماتریس نقطه ای حک شده با لیزر به طور مساوی در سطح اکریلیک ، نوارهای LED ، فیلم انتشار نور اختیاری و بازتابنده است.

پنل ال ای دی سقفی

پنل اِل ای دی سقفی از جمله پنل های مسطحی هستند که برخلاف منابع نور نقطه‌ای مثل لامپ‌های سنتی نور را به طور یکنواخت منتشر می‌کنند و در همه مکان‌ها از یک اتاق کوچک تا اماکن عمومی روشنایی چشمگیری دارند.

پنل اِل ای دی دارای نوری شفاف و واضح است که باعث بهبود دید و افزایش روحیه می‌شود و به همین دلیل برای محیط کاری که کارمندان طولانی مدت درآن کار می‌کنند مناسب است.

این نوع پنل‌های اِل ای دی حدود ۸۵ درصد از لامپ‌های معمولی  برق کمتری مصرف می‌کند و این موضوع سبب کاهش هزینه می‌شود. پنل ال ای دی سقفی دارای نوری نرم، بدون لرزش، بدون لکه و بدون تابش خیره کننده است و تجربه نورپردازی لذت بخش را به دنبال دارد.

ساختاری کاملا مهر و موم شده و IP44 داردکه از ورود رطوبت و گردوغبار جلوگیری کرده و به این ترتیب سایه و لکه در نور ظاهر نشده و همچنین به طول عمر پنل که حدودا ۲۰ هزار ساعت است کمک می‌کند.

پنل اِل ای دی سقفی سبک است و نصب راحتی دارد. این نوع پنل‌ها برای ساختمان‌های اداری، اتاق نشیمن، آشپزخانه، راهرو و اتاق‌های مرطوب مناسب و کاربردی است.

پنل ال ای دی

پنل ال ای دی در تهران

 

گروه فنی مهندسی چراغ قوه با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیزمان می باشد.سایت چراغ قوه بهترین گزینه برای خرید انواع مختلفی از محصولات برقی و الکتریکی از جمله پروژکتور ال ای دی در تهران میباشد، چرا که شما میتوانید با مراجعه به سایت در قسمت محصولات در صفحه اصلی ، انتخاب گزینه ی مورد نظر و انتخاب محصول مورد نیاز از بین محصولات مختلف که توسط فروشندگان در سایت بارگزاری شده اطلاعات کسب نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با واحد پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

پنل ال ای دی سقفی روکار

پنل اِل ای دی، تجهیزات روشنایی هستند که اغلب بر روی سقف نصب می‌شوند و معمولا به دو شکل پنل ال ای دی سقفی روکار و توکار قابل اجرا هستند. پنل اِل ای دی سقفی نوری ملایم و یک دست و یکنواخت در فضا منتشر کرده و در بسیاری از اماکن مسکونی، اداری و تجاری به کار می‌رود. پنل ال ای دی سقفی روکار به کمک یک قاب بر روی سقف نصب می‌شوند.

جنس قاب این نوع پنل ها از آلومینیوم سبک یا پی وی سی است که از ایمنی بالایی برخوردار بوده و از نشت نور و گرما جلوگیری می‌کند. این نوع پنل دارای مقاومت بالایی در برابر موارد شیمیایی خورنده، رطوبت و درجه حرارت سرد و گرم است و در انواع نورهای آفتابی، مهتابی و مدل های هوشمند ساخته و تولید می‌شوند.

پنل اِل ای دی سقفی در اشکال مختلف مستطیلی، مربعی، دایره ای و… ساخته می‌شوند. مصرف کم انرژی، طول عمر بالا، نورپردازی یکسان و غیر خیره کننده، تنوع و کیفیت این نوع پنل ها سبب شده که تهیه این نوع پنل ال ای دی مقرون به صرفه باشد.

 

 

ویژگی های انواع پنل ال ای دی سقفی

  • پنل های سقفی از لحاظ شکل ظاهری و اندازه با یکدیگر متفاوت هستند؛ این پنل ها در اندازه های ۶۰۰ * ۶۰۰ و , ۱۲۰۰ X 600  ۱۲۰۰ x 30 میلی‌متری ساخته میشوند.
  • این پنل ها در اشکال و ابعاد متنوع نیز ساخته میشوند و همه ی آن ها یک ویژگی مشترک دارند و آن بالا بردن سطح روشنایی فضای مورد نظر است. فرقی نمی کند پنل ال ای دی سقفی از چه نوعی باشد، همه ی این پنل ها در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند و شرایط آب و هوایی خیلی گرم یا خیلی سرد نیز کار می کنند.
  • پنل سقفی ال ای دی در یک لحظه روشن شده و نیازی نیست منتظر گرم کردن آن ها شوید.
  • شما میتوانید به دفعات زیاد آن ها را خاموش/ روشن کنید زیرا آسیب نمی بینند.
  • لقب “چراغ های دوست دار محیط زیست” متعلق به پنل سقفی ال ای دی است زیرا انتشار UV توسط این لامپ ها صفر درصد است.
  • پنل ال ای دی سقفی در اشکال گرد و مربع و به صورت روکار یا توکار ساخته میشوند.
  • پنل های ال ای دی که به صورت توکار نصب میشوند ایمن تر هستند زیرا داخل سقف هستند.
  • همچنین این پنل ها هیچ تشعشع مضری برای پوست ندارند و به دلیل قرار گرفتن در سقف فضای بسیار ناچیزی اشغال می کنند. این مزیت باعث شده که بتوان در محل هایی مثل راهروهای باریک که امکان نصب لامپ های قدیمی وجود ندارد از این پنل ها استفاده شود.
  • پنل های مربعی شکل اغلب برای دفاتر کوچک، مدارس و بیمارستان ها مورد استفاده قرار میگیرند.
  • پنل های با اشکال مستطیلی برای راهروها، فروشگاه های بزرگ، دفاتر بزرگ، دانشگاه ها و مدارس مورد استفاده قرار میگیرند.
  • پنل های گرد نیز انتخاب مناسبی برای راهروها و فضاهای خانگی هستند.

بیشتر بخوانیم : لامپ ال ای دی

قیمت پنل ال ای دی

تمامی پنل­ های LED با هدف ایجاد روشنایی بهتر طراحی و ساخته می‌شوند. از اجزای اصلی تشکیل ­دهنده آن­ها نیز می‌توان به بدنه آلومینیومی که درون آن­ها پیپ ­های SMD و قطعات هدایت­ کننده نور تعبیه شده است، اشاره کرد.با این حال برای ساخت این پنل ها از فناوری و طراحی متفاوتی استفاده می‌شود که این امر باعث تفاوت ویژگی‌ها و در نتیجه تنوع قیمت این محصولات شده است. از جمله تفاوت­ ها و عوامل تاثیرگذار در قیمت­ گذاری این پنل ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان روشنایی

میزان روشنایی پنل LED از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصولات محسوب می‌شود که توانایی و کارآیی آن­ها را مشخص می‌کند. میزان نور این پنل ها با یکدیگر متفاوت است و به صورت معمول متناسب با مساحت فضای مورد نظر استفاده می­شوند. به عنوان مثال پنلLED  بک­لیت از راندمان نوری بالاتری در مقایسه با دیگر پنل­ ها برخوردار است و میزان نور تولید شده توسط آن­ها ۲۵ درصد بیشتر است.

  • کیفیت نور

کیفیت نور این پنل ها از دیگر موارد مهمی است که در تعیین قیمت پنل­ LED تاثیرگذار است. طراحی و ساخت صفحه ال ای دی به گونه­ای است که با متصل شدن به منبع تغذیه، نور روشن، یکنواخت و همگن تولید می­کند. طبق بررسی‌های انجام شده پنل Edge light نورهای راه راه تولید می‌کند که منجر به تحریف نور می­شود. به همین دلیل از کیفیت نور پایین­ تری در مقابل دیگر پنل­ ها نظیر بک لایت برخوردار است.

پنل ال ای دی

  • ضخامت پنل LED

ضخامت نیز از دیگر موارد تاثیرگذار در قیمت پنل های ال ای دی محسوب می‌شود. زیرا ضخامت پنل LED در زیبایی ظاهری آن تاثیر بسیار زیادی دارد و بسیاری از مشکلات طراحی در صنعت روشنایی را رفع می‌کند. ضخامت این پنل ها نسبت به محل قرارگیری دیود و منبع نور مشخص می‌شود.

سایت چراغ قوه بهترین گزینه برای خرید انواع مختلفی از پنل ال ای دی میباشد چرا که شما میتوانید با مراجعه به سایت در قسمت محصولات در صفحه اصلی و انتخاب گزینه “لامپ چراغ و صنایع روشنایی” وسپس انتخاب محصول پروژکتور از محصولات مختلف که توسط فروشندگان مختلف در سایت بارگزاری شده اطلاعات کسب نمایید.

این مزیت علاوه بر اینکه به مشتریان کمک میکند امکان دسترسی آسان و سریع به فروشگاه های مورد نیاز خود را داشته باشند نیزاین امکان را فراهم می آورد تا با بررسی اجناس ارائه شده و مقایسه آنها بهترین انتخاب را صورت دهد. همچنین میتوانید برای دسترسی سریعتر به قیمت پروژکتور مورد نظر خود، ازقسمت جستجوی محصولات در صفحه اصلی نیز اقدام فرمایید. توصیه میشود که در صورت داشتن هر سوالی با همکاران ما در تماس باشید و راهنمایی های مورد نظر خود را به دست آورید.

 

پنل ال ای دی

بهترین برندهای پنل ال ای دی

با توجه به گستردگی کاربرد پنل های ال ای دی برندهای زیادی در خارج و داخل کشور با هم در حال رقابت هستند، ما در این مطلب بهترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد. از نظر ما بهترین برند تولید کننده انواع پنل های ال ای دی در حال حاضر چراغ قوه است که در پایان بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

خرید پنل ای ای دی

حال که به پایان مطلب رسیدیم ممکن است برخی از شما با توجه به مزایای استفاده از پنل های ال ای دی قصد خرید یکی از آن ها را داشته باشید. نکاتی که برای خرید این نوع پنل ها لازم است را گفتیم اما یکی از مهم ترین نکات قبل از خرید آن ها پیدا کردن مراکز معتبر برای تولید و فروش انواع پروژکتور است. ما قصد داریم یکی از بهترین مجموعه هایی در در زمینه فروش پروژکتور را به شما معرفی کنیم.

مجموعه چراغ قوه که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با هدف ارایه خدمات برق لوستر و صنایع وابسته آغاز نمود در تلاش است انواع محصولات مثل پروژکتورهای ال ای دی، تجهیزات ایمنی و نظارتی و هوشمند سازی، تجهیزات مربوط به صنعت برق، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک، کلید و پریز و تجهیزات جانبی، لوستر و آباژور، لامپ، چراغ و صنایع روشنایی، سیم و کابل و تجهیزات مرتبط، تجهیزات ارتینگ، لوازم ضد انفجار، تجهیزات تابلو و اندازه گیری را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را در اختیار خریداران گرامی قرار می دهد.

سوالات متداول

پنل ال ای دی چیست؟

پنل ال ای دی یکی از رایج­ترین و کاربردی­ترین محصولات ال ای دی محسوب می­شود که برای روشن کردن محیط اطراف خود از تکنولوژی خاص و متفاوتی استفاده می­کند.

انواع پنل های ال ای دی کدام است؟

پنل LED مربعی و مستطیلی
پنل LED دایره‌ای
پنل LED Edge light
پنل ال ای دی Back light
پنل سه حالته دو رنگ

قیمت پنل های ال ای دی به چه مواردی بستگی دارد؟

میزان روشنایی
کیفیت نور
ضخامت پنل LED

محصولات مرتبط

نقشه پنل ال ای دی در تهران

نظرات کاربران

17 + 2 =

  • ماهان
    24/07/1400
    • Avatar photo
      چراغ قوه
      29/08/1400
  • فاضلی
    22/08/1400
    • Avatar photo
      چراغ قوه
      29/08/1400
  • محمدی
    20/09/1400
    • Avatar photo
      چراغ قوه
      23/09/1400
  • زمانی
    20/09/1400
    • Avatar photo
      چراغ قوه
      23/09/1400